11/18/2009

Oltári Srácok (4. felvonás)

Megírva: 2009. 11. 12., 11:11 PM

Most estem haza. Ma este egy kicsit kultúrálódni voltam; az Oltári Srácokat (http://hu.wikipedia.org.hu/wiki/Oltári_Srácok) néztem meg a Tháliában immáron negyedjére az első szereposztásban. Igen, tudom, ki az a hülye rajtam kívül aki többször néz meg egy darabot - szerintem senki. Ám ez annyira elmondhatatlanul jó, hogy az valami hihetetlen! Negyedjére láttam, és nehezen hihető, de mind a négyszer teljesen más előadást láttam. Noha az alaptörténet természetesen megegyezik, de a körítés, amely a darab egyik gerince, mindegyikben más és más. Ebben az utolsó előadásban láthattam végre Serbit (kedvenc beszólásom tőle: Mark Luke-nak: "...csak nem jó a seggem?!") és Kerényit, akiket már régóta meg akartam nézni. A darab most is mint mindig valami eszméletlen jól sikerült. Tele volt bakival, nem működött a lélekszenzor, MÁZS is jó néhányszor elfelejtette a szöveget, ráadásul Luke (MÁZS) adott egy szájrapuszit Marknak (Serbi)!!! Azonban a közönség erősen "begyepesedett" volt, amely a darab előrehaladtával egyre inkább oldódni látszott. Az előadás végén azonban kizárólag egyetlen fiatal csaj állt fel és úgy tapsolt. Nem tudom ki-hogy' van vele, de Serbire nagyon ráillik ez a szerep. :) Kerényi pedig félig kigombolt ingben játszott, és a teste... akárcsak Szabó Dávidnak! Mindketten amolyan kisujj testűek, de olyan izmaik vannak, hogy az... remélem, ki lehet taláni a folytatást! :) Lényeg a lényeg, hogy az elmúlt négy előadás közül ez tetszett a legjobban. Azonban szerintem Bálint Ádámmal jobb lett volna, de így legalább megismertem még egy színészt. Jó szokásomat megtartva jövőre is valamennyi előadást meg fogom nézni; sajnos, ezévben már nem lesz több, de bízom benne, hogy jövőre annál inkább.

Elgondolkodtam egy kicsit. Szeretem a musical slágereket, jó néhány musicalt és az Oltári Srácokat is imádom; milyen jó lenne ezeket kombinálni: vagyis, az egyik szereplő bőrébe bújni - én adottságaimból kiindulva Luke-re gondoltam, de ugyanakkor Mark szerepe is rám illene. Ezzel eggyel gyarapodott "Céljaim az életben" c. listám: mégpedig azzal, hogy legalább egy előadás erejéig belebújhassak valamely' Oltári Srác szerepébe!



Aki eddig nem látta volna a darabot, az nem tudja mit veszített; függetlenül attól, hogy jár-e színházba avagy sem. Ha nem, akkor azért, ha igen, akkor pedig azért kell, hogy lássa. Műfaját tekintve koncertmusical, ahol egyszerre ötvöződik a musical, a vígjáték, a dráma és az interaktivitás (utóbbit értsd: a közönséget is bevonják a darabba). Témáját tekintve egy 5 tagú fiúcsapat utolsó koncertjét mutatja be. A fiúk közül az egyikük meleg, a másikuk zsidó, a harmadikuk mexikói, a negyedikük amolyan nagyfiú, az ötödikük pedig... amolyan normális srác. Az USA-ban eléggé fontos szerepet játszik a (keresztény) vallás - ezt "parodizálja" ki az előadás. Mindig más és más a szereposztás, így minden darab egy külön előadás, mivel a szereplők rengeteg saját poént csempésznek bele. Olyan húzónevek találhatóak, mint például Bálint Ádám, Serbán Attila, Mészáros Árpád Zsolt (MÁZS), Kerényi Miklós Máté, Szabó Dávid - természetesen a lista nem teljes. Az előadások az Operett Színház (www.operettszinhaz.hu) keretében a Thália Színházban (www.thalia.hu) kerülnek eljátszásra. A legdrágább jegy 5.100 Ft (földszint), a legolcsóbb pedig nem sokkal több, mint 1.000 Ft. Az előadások 19.00 órakor kezdődnek, és 2-2,5 órásak egy szünettel. Az eredeti előadást (Altar Boyz; http://en.wikipedia.org/wiki/Altar_Boyz) anno a Broadway-n játszottak, onnan került lefordításra (kizárólag magyar és koreai nyelvekre; a német változaton ÉN dolgozom).

Búcsúzóul pedig a történet két "alap" mondása:
"Egy csillagkép mindig fényesebb mint az egyetlen csillag"
"Egy hang csak pusztába kiáltott szó; hiszen több hang együttesen alkot harmóniát"

U.I.: A dalszövegekért pedig lásd: www.zeneszoveg.hu !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése