Megírva: 03:41 AM 2009/12/03
Tüzetesen átvizsgáltam a hamarosan megjelenő MÁV-menetrendet (ami 2 és fél órámba telt!) és találtam benne jó néhány bakit illetve érdekességet. Vannak közöttük olyanok, amelyekhez még az értelmező szótár sem tudna segítséget nyújtani. Mindenesetre jókat lehet rajtuk derülni! :)
- Korlátozások jegyzéke, (D) jelű korlátozás: kizárólag két vonatnál (36168, 38528) található meg (egyszerűbb lett volna egy [91] jelzéssel kiváltani]
- Valamennyi oldal lábjegyzete: (például) Nem közlekedik: [31]. Ha ezt kiírnánk, akkor ezt kapnánk: 'Nem közlekedik: Nem közlekedik XII. 24., 31.'
- IC 916-936 (208. oldal): Csornáig nemzetközi forgalomban helyjegy váltható, de Csornától Wiener Neustadtig nemzetközi forgalomban már a helyjegy váltása kötelező, annak ellenére, hogy még jó néhány állomáson megáll a határig
- EN 346, EN 462, EN 466 és páratlan társai (1 vonal): Minden vonat megáll Tatabányán illetve Mosonmagyaróváron (kivéve az említettek)
- 8a vonal (243. oldal): Lemaradtak az átszállást jelző vastag vonalak, így teljesen úgy vehető ki, mintha valamennyi Bp. Keletiből induló csatlakozó vonat egészen Nagycenkig közlekedne; ami azért is érdekes, mert a 8a keskenynyomközű vonal
- 999-9209, 997-9207 (246. oldal); 995-9205, 991-9201 (247. oldal): A 920* kiindulási állomásának Szombathely van megjelölve, és menetrend szerint a 99* közvetlen kocsija annak ellenére, hogy a 99* nem érinti Szombathelyet, a 16-oson pedig nincs közvetlen kocsi jelölve
- IC 916-917: A fejlécben jelezve van, hogy nem dohányzó vonat, ennek ellenére a lábjegyzetben külön ki van emelve, hogy Szentgotthárd és Graz között nem dohányzó vonatként közlekedik
- 39516 (254. oldal): [5] napokon Bakonyszentlászló és Veszprém között is közlekedik, de Bakonyszentlászlón több mint 60 percet vár a továbbindulásra
- 5209: Ember legyen a talpán, aki a hozzátartozó lábjegyzetet értelmezni tudja
- 5008: Ember legyen a talpán, aki a hozzátartozó lábjegyzetet értelmezni tudja
- 204-864 (365. oldal); 205-875 (368.oldal): A 204/205 teljes egészben nem dohányzóként közlekedik, de a közvetlen vonatrészen (864/875) már szabad a dohányzás
- 1204 (398-399. oldal): A lábjegyzet (2) és (5) napokon az EN 240-nel együtt közlekedik, ennek ellenére külön oszlopban szerepen (Az EN 240 fejlécében egy [91] korlátozással jelezni lehetett volna, hogy (2) és (5) napokon közvetlen kocsija van Splitbe)
- 38313 (411. oldal): Tab állomáson 56 percet vár a továbbindulásra
- IC 536-537: Dráva IC Pécstől továbbközlekedik Sarajevoig, de ez csak a lábjegyzetben van jelölve
- IC 818/819-828/829 (441-442. oldal): Az IC 81* (Tubes IC) Dombóváron be-/lecsatlekozik az IC 828-ba/-ról (Somogy IC), ám innentől/idáig csak Somogy IC-ként közlekedik (Tubes-Somogy IC helyett)
- IC 1836/1833, IC 838/839: Sárbogárd - Baja között pótjegy nélkül igénybevehető, de a 46 menetrendjében az [R] a Bp. Déli - Sárbogárd szakaszra nincs jelezve (például a lábjegyzetben lehetett volna)
- IC 1836/1833, IC 838/839: Sárbogárd - Baja között helyjegy nélkül igénybevehető, de a 46 menetrendjében a szaggatott vonal ott van az időadatok előtt
- Valamennyi IC (100, 140 vonalak): Bizonyos kocsik pót- és helyjegy nélkül igénybevehetőek
- 622*, 623*, 625* (100 vonal): Cegléd - Szolnok és Debrecen - Záhony (illetve egyéb, egymáshoz nem csatlakozó viszonylatok) között közlekedik naponta (vagyis, a fent megjelölt viszonylatokon bizonyos napokon azonos vonatszámmal közlekedik a 2 vonat)
- 6249-6227 (604. oldal): Mivel a 6227 közlekedik (C), ezért a 6249 (A) napokon Kisvárdától 6227-es vonatszámmal közlekedik tovább
- 36550, 36629 (614., 629. oldal): A hozzátartozó lábjegyzet: 'Közlekedik: + és I.-én'; na most ekkor ezt hogyan is kell értelmezni?
- 6660 (624. oldal): Füzesabonynál előző oszlopbeli csatlakozásra utaló jel van (annak ellenére, hogy ugyanúgy továbbközlekedik Egerig, mint a csatlakozás), továbbá 34 percet vár a továbbindulásra
- Valamennyi IC (110 vonal): Mátészalka és Debrecen között pót- és helyjegy nélkül igénybevehetőek, ennek ellenére a szaggatott vonal ott van az időadatok előtt
- IC 374/375: A lábjegyzet ellenére a kiindulási-/végállomás rész üres
- EN 347 (657. oldal): Az 1 vonalon csak R jel van, míg itt már (R) (annak ellenére, hogy nincs Magyarországon hozzácsatolt kocsija)
- IC 344/345 (719./723. oldal): IC ellenére BEB-vel igénybevehető
Ha nem világos, hogy hogyan is értem a fentieket, akkor a MÁV-Start weboldaláról letöltött menetrendben egyszerűen ki lehet őket bogarászni. Amely vonat után nincs oldalszám, az azért van, mert a vonat több menetrendi viszonylatban is fel van tüntetve!
Aki talál még hasonlókat, az szóljon légyszi!
Tüzetesen átvizsgáltam a hamarosan megjelenő MÁV-menetrendet (ami 2 és fél órámba telt!) és találtam benne jó néhány bakit illetve érdekességet. Vannak közöttük olyanok, amelyekhez még az értelmező szótár sem tudna segítséget nyújtani. Mindenesetre jókat lehet rajtuk derülni! :)
- Korlátozások jegyzéke, (D) jelű korlátozás: kizárólag két vonatnál (36168, 38528) található meg (egyszerűbb lett volna egy [91] jelzéssel kiváltani]
- Valamennyi oldal lábjegyzete: (például) Nem közlekedik: [31]. Ha ezt kiírnánk, akkor ezt kapnánk: 'Nem közlekedik: Nem közlekedik XII. 24., 31.'
- IC 916-936 (208. oldal): Csornáig nemzetközi forgalomban helyjegy váltható, de Csornától Wiener Neustadtig nemzetközi forgalomban már a helyjegy váltása kötelező, annak ellenére, hogy még jó néhány állomáson megáll a határig
- EN 346, EN 462, EN 466 és páratlan társai (1 vonal): Minden vonat megáll Tatabányán illetve Mosonmagyaróváron (kivéve az említettek)
- 8a vonal (243. oldal): Lemaradtak az átszállást jelző vastag vonalak, így teljesen úgy vehető ki, mintha valamennyi Bp. Keletiből induló csatlakozó vonat egészen Nagycenkig közlekedne; ami azért is érdekes, mert a 8a keskenynyomközű vonal
- 999-9209, 997-9207 (246. oldal); 995-9205, 991-9201 (247. oldal): A 920* kiindulási állomásának Szombathely van megjelölve, és menetrend szerint a 99* közvetlen kocsija annak ellenére, hogy a 99* nem érinti Szombathelyet, a 16-oson pedig nincs közvetlen kocsi jelölve
- IC 916-917: A fejlécben jelezve van, hogy nem dohányzó vonat, ennek ellenére a lábjegyzetben külön ki van emelve, hogy Szentgotthárd és Graz között nem dohányzó vonatként közlekedik
- 39516 (254. oldal): [5] napokon Bakonyszentlászló és Veszprém között is közlekedik, de Bakonyszentlászlón több mint 60 percet vár a továbbindulásra
- 5209: Ember legyen a talpán, aki a hozzátartozó lábjegyzetet értelmezni tudja
- 5008: Ember legyen a talpán, aki a hozzátartozó lábjegyzetet értelmezni tudja
- 204-864 (365. oldal); 205-875 (368.oldal): A 204/205 teljes egészben nem dohányzóként közlekedik, de a közvetlen vonatrészen (864/875) már szabad a dohányzás
- 1204 (398-399. oldal): A lábjegyzet (2) és (5) napokon az EN 240-nel együtt közlekedik, ennek ellenére külön oszlopban szerepen (Az EN 240 fejlécében egy [91] korlátozással jelezni lehetett volna, hogy (2) és (5) napokon közvetlen kocsija van Splitbe)
- 38313 (411. oldal): Tab állomáson 56 percet vár a továbbindulásra
- IC 536-537: Dráva IC Pécstől továbbközlekedik Sarajevoig, de ez csak a lábjegyzetben van jelölve
- IC 818/819-828/829 (441-442. oldal): Az IC 81* (Tubes IC) Dombóváron be-/lecsatlekozik az IC 828-ba/-ról (Somogy IC), ám innentől/idáig csak Somogy IC-ként közlekedik (Tubes-Somogy IC helyett)
- IC 1836/1833, IC 838/839: Sárbogárd - Baja között pótjegy nélkül igénybevehető, de a 46 menetrendjében az [R] a Bp. Déli - Sárbogárd szakaszra nincs jelezve (például a lábjegyzetben lehetett volna)
- IC 1836/1833, IC 838/839: Sárbogárd - Baja között helyjegy nélkül igénybevehető, de a 46 menetrendjében a szaggatott vonal ott van az időadatok előtt
- Valamennyi IC (100, 140 vonalak): Bizonyos kocsik pót- és helyjegy nélkül igénybevehetőek
- 622*, 623*, 625* (100 vonal): Cegléd - Szolnok és Debrecen - Záhony (illetve egyéb, egymáshoz nem csatlakozó viszonylatok) között közlekedik naponta (vagyis, a fent megjelölt viszonylatokon bizonyos napokon azonos vonatszámmal közlekedik a 2 vonat)
- 6249-6227 (604. oldal): Mivel a 6227 közlekedik (C), ezért a 6249 (A) napokon Kisvárdától 6227-es vonatszámmal közlekedik tovább
- 36550, 36629 (614., 629. oldal): A hozzátartozó lábjegyzet: 'Közlekedik: + és I.-én'; na most ekkor ezt hogyan is kell értelmezni?
- 6660 (624. oldal): Füzesabonynál előző oszlopbeli csatlakozásra utaló jel van (annak ellenére, hogy ugyanúgy továbbközlekedik Egerig, mint a csatlakozás), továbbá 34 percet vár a továbbindulásra
- Valamennyi IC (110 vonal): Mátészalka és Debrecen között pót- és helyjegy nélkül igénybevehetőek, ennek ellenére a szaggatott vonal ott van az időadatok előtt
- IC 374/375: A lábjegyzet ellenére a kiindulási-/végállomás rész üres
- EN 347 (657. oldal): Az 1 vonalon csak R jel van, míg itt már (R) (annak ellenére, hogy nincs Magyarországon hozzácsatolt kocsija)
- IC 344/345 (719./723. oldal): IC ellenére BEB-vel igénybevehető
Ha nem világos, hogy hogyan is értem a fentieket, akkor a MÁV-Start weboldaláról letöltött menetrendben egyszerűen ki lehet őket bogarászni. Amely vonat után nincs oldalszám, az azért van, mert a vonat több menetrendi viszonylatban is fel van tüntetve!
Aki talál még hasonlókat, az szóljon légyszi!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése