1/05/2012

我开学再汉语了

Ismételten rámjött az ún. kínai láz, így ismét elkezdtem kínai tanulni. Kis hamar rájöttem, hogy egy év alatt rengeteget felejtettem és már csak 4 hónap választ el a HSK-tól. Azt is hittem, hogy az 1-est röhögve le fogom tenni; aztán jött a pofára esés, amikor a próba tesztsort 170 pontra írtam meg (a 200-ból). Rájöttem – utólag a szószedetet nézve –, hogy annyira alapszavakat is elfelejtettem, hogy a szóbelit jelen tudással meg sem tudnám próbálni... úgyhogy, itt az ideje tanulni! Megvettem az ELTE egyik tankönyvét, amiből a szószedet és pár nyelvtani megfogalmazáson kívül más hasznom nem származik belőle, de legalább van benne egy válogatott szószedet, ami kimondottan az 1-es HSK-ra van összeállítva. Erre szoktam azt mondani, hogy öröm Ürömben! J Szóval, már csak 4 hónap ÉS ha minden jól megy, akkor talán ösztöndíjat is kapok, tehát akár még 4 hetet is Kínában tölthetek! De jó lenne, ha összejönne! Végre mehetnék Wuhanba; 14 óra repülőút, 1 óra metró, 11 óra vonat x2 :D Most gőzerővel nekikezdtem kínaiakkal és kínaiul tudókkal barátkozni, hátha így származik némi előnyöm is az ismeretségből és könnyebb lesz felkészülni a vizsgákra. Most már csak újra kéne érettségizni németből és töriből… 39.000 forint lenne + a felkészülés, és mindegyiket 100%-osra kellene megírnom ahhoz, hogy fel is vegyenek az ELTE kínai szakára. A németnél ez nem probléma, de én meg a töri…

* * *

你们好我的朋友!

现在我试也写一些汉字。这个文章是我的评论大约中国和我的汉语知识。我开学中文里2010但是我得那结束了。现在我在学再。我要去中国和武汉大学。韩办作一个学问,我想它获得。

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése