2/15/2012

Akadálymentes Budapest

Megírva: 0:50, 2012. 02. 15.

Budapestről sok minden elmondható, de az, hogy akadálymentes, egyáltalán nem. Ma már kimozdultam otthonról, és bementem a suliba, meg a belvárosba egy-két dologért, és meg kell hogy mondjam, nagyon elfáradtam. Kilométer magas buszok, siető sofőrök - ma is majdnem volt egy néhány balesetem. Dél körül be kellett mennem a Fővám térre. A BKV útvonaltervezőjével akadálymentesített útvonalat kerestem. A Gellért térig még el is jutottam, de onnan már gyalog kellett mennem. Oda-vissza 2,5 km, ami nem távolság, de fél lábbal... amikor visszaértem, leültem a buszmegállóba, és azt hittem, meghaltam. Nagyon elfáradtam. A villamosra nem tudtam volna felszállni, és mindkét irányba alacsonypadlós buszt kellett fognom - meg sem kell említenem, hogy a menetrendben így megjelölt járatok közel sem úgy közlekednek, mint ahogyan oda le vannak írva. Ha a sétát meg akartam volna spórolni, szó szerint meg kellett volna kerülnöm az egész világot. Gondolkodtam, hogy 7-essel Astoria, majd 9-essel Kálvin, de ott az aluljáró... aztán eszembe jutott, hogy Ferenciekről 15-ös, de már megint ott az aluljáró. Hihetetlen, hogy egy 2 milliós főváros ennyire el legyen cseszve! Sehol egy mozgólépcső vagy lift. Ezek után el sem merem képzelni, hogyan lehet közlekedni babakocsival vagy kerekesszékkel. A másik, ami gáz, hogy a Szabadság-hídon nem megy semmi, csak villamos, amire a hozzám hasonlók nem tudnak felszállni. Gyalázat! Ami a hab tortán: ma késő délután lesz egy félig randi jellegű találkozóm. Ilyen közlekedéssel ötletem nincs, hogy hova fogunk tudni menn vagy mit fogunk tudni csinálni. Köszönöm, Budapest!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése