4/12/2012

Horoszkóp

Megírva: 23:52, 2012. 04. 11.

Higyjünk-e a horoszkópban? - úgy vélem, ez egy örökös kérdés marad. Egyesek váltig állítják, hogy a jövő van bennük, míg másik hallani sem akarnak az ilyesmiről. Számomra az elveimmel (ha Isten mindenkinek szabad akaratot adott, akkor nem lehet megmondani, hogy mit fogok csinálni öt vagy akár tíz perc múlva) nem nagyon tud összeférni. Ma délután azonban mamámnál a kezemben akadt egy no-name horoszkópos magazin, és belelapoztam. El szoktam olvasni, de nem szoktam bennük hinni. Az egyik azt írta, hogy fogok találni valakit, akihez majd kötődhetek, de legyek óvatos, mert lehet, hogy csak testi kapcsolat lesz, amit az élet megpróbál komoly kapcsolatba burkolni. Ezen elgondolkodtam... és tessék, most értem haza egy majdnem randinak nevezhető találkozóról. Nehezen hiszem el, hogy igaza volt a horoszkópnak. Noha egy találkozó messze nem jelent semmit, de mindkettőnk részéről az első benyomás túlon túl pozitív. Az előző kapcsolatomból és az Istennel való kommunikációból kiindulva még véletlenül sem kértem tőle olyat, hogy legyen kapcsolatom vagy hogy egyáltalán találkozhassak valakivel. De ez is érdekes: ismét a konkurzus (papfelvétel) illetve az egyetemi felvételi előtt botlok bele valakibe. Igaza volt a 'ligeti plébánosnak: ezekkel Isten próbára akar tenni. De idén ha törik ha szakad, nem fogok ismét elbukni. Most át fogok menni! Noha az ember szerelmesen abszolút másnak látja a világot, ennek ellenére nem szabad elhasalnom. Ha úgy adódna, hogy összejön ez a kapcsolat, valaki majd alkalom adtán adjon egy jó nagy pofont, hogy észhez térjek! (...) Elgondolkodtam. Már most megérettem rá. Új szerelem? Nekem? Kapcsolat? Uram, irgalmazz! Istennek tettem szent esküt az exemmel, amikor eljegyeztük egymást. "Amit Isten egybe kötött, ember szét ne válassza!". Tessék, az önmegtagadás újabb állomása. Nagyon azt érzem, hogy egész egyszerűen nem lesz elég lelki erőm az áldozópapságra, csak a diakonátusra. Istenem, miért olyan nehéz igent mondani neked? Miért olyan nehéz ellenállni a csábításnak? A feltámadt Krisztus nevében kérlek, hogy adj nekem lelki erőt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése