2/12/2013

Itt a gyerek, hol a gyerek?

A minap többször jártam Budapesten, és mindannyiszor, több helyen is szembe jött velem az alábbi billboard:


Általában csak a politikai reklámokon szoktam magam felidegesíteni, de ez most kivétel volt. Sőt, még azokat is überelte. A plakát szerint inkább szülj és add örökbe, mintsem öld meg még magzat korában. 1.500 olyan ember van, akik szeretnének örökbe fogadni, de nem tudnak. Ez reklámszövegnek nagyon szép, de mi az igazság?

Inkább adj örökbe - nem kell pszichológusnak lenni, hogy az ember lássa a mondat valódi jelentőségét: szülj és add örökbe. Azaz: szüld meg, de mivel úgy sem tudod eltartani, ezért add oda gazdag embereknek, akiknek ezáltal még több, neked pedig még kevesebb lesz. Az ilyet szervezett körülmények között béranyaságnak hívják, máshol pedig emberkereskedelemnek.
Szeretnének örökbefogadni - érdekes módon a gyerekotthonok és azok lakóinak száma messzemenően magas. A plakát arról természetesen nem ír, hogy a bürokrácia miatt sokszor akár 5 évet is kell várni, míg a gyermek a nevelőszülőkhöz kerül. Ráadásul, ha a melegek is fogadhatnának örökbe, valószínűleg még kevesebb gyermek lenne az otthonokban.

Mi tehát a tanúság? Nem szabad semmit elhinni, amit a reklámok állítanak; sőt, mindennek utána kell nézni, ugyanis a mai reklámokban több a hazugság mint az igazság...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése