2/12/2013

Megérzés vagy csak krimi?

2013. 1. 24., 21:14

Amikor a mozdonyvezetői felvételin voltam, a szóbeli elbeszélgetés előtt egy nálam jóvalta fiatalabb srác jött ki. Elmondta, hogy az elbeszélgetés nem más, mint színtiszta pszichológia. Mivel tudtam, hogy mi várhat rám, ezért a legtöbb kérdésnél megpróbáltam rögtönözni, ám volt egy, aminél megakadtam: szokott-e hinni a megérzéseiben? Ez az úgynevezett nem várt kérdések kategóriájába tartozott, és bizony, hosszú másodpercekig meg is akadtam rajta. Hogy mit válaszoltam rá, arra már nem emlékszem - és ez az emlék egészen a ma esti híradóig fel sem merült.

Amikor tavaly télen napvilágot látott, hogy Kovács Balázs iskolába menet eltűnt, egy ország fogott érte össze - vagy legalábbis annak egy része és Fejér megye egésze. Szokás szerint felmerültek eshetőségek: elrabolták, megölték, de még szokatlan vallási szektára is gyanakodtak. A kriminológiai stasztikák ellenére sem a szülők, sem pedig mások nem adták fel a reményt. Ma este az egyik kereskedelmi csatorna híradójában a belföldi hírek között megbújva, egy alig egy perces bejátszásban tudatták a hírt: 'fehérvártól nem messze megtalálták Balázs holttestét. Noha a rendőrség nem ismerte el, hogy valóban az övé volna, de a testvére Facebook-oldalán már tudatta: ő az. A kérdés jogos: miért fontosabb Orbán moszkvai látogatása, mint Balázs halála? Ha anno egy fél ország fogott érte össze, akkor miért csak ennyit kap?

Eltűnése után közzétettek róla több fotót is, amely bejárta az egész országot. Két fotó került nyílvánosságra: az egyik egy amolyan fiatalkorinak titulálható, míg a másik egy amolyan ünnepélyes jellegű, ahol öltönyben és nyakkendőben látható. Egyesek szerint manapság túl sok krimit nézek, de ezen utóbbi kép mintha el akarna mondani valamit. Amikor az arcára, és azonbelülis a szemeibe nézek, látok valamit: egy problémát, gondot, amelyet próbál leplezni. Nem akarok ismételten, és pláne nem ilyen helyzetben a komm. pszichós tudásommal dicsekedni, de a szemei árulkodnak valamiről, csak nem tudok rájönni, hogy miről. Ezt anno meg is fogalmaztam, de mindenki lenézett, mondván: túl sok krimit nézek.

Balázs, nyugodj békében, Jézus Krisztus Szent Szívében!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése