8/09/2013

Anyácska vonzalma

Én magamat teljes egészében internacionálisnak tartom. Szeretek megismerni új országokat, új kultúrákat, új tájakat, új nyelveket. Hál' Istennek ma már olyan szinten áll a világ, hogy az ember majdnem teljesen szabadon járhat-kelhet. Új emberekkel megismerkedni számomra mindig élmény, mert minden ember magában hordoz egy világot, amit felfedezni és megismerni számomra olyan, mint valami függőség. Tavaly nyár óta azonban egy addig ismeretlen ország is felkerült a térképemre, sőt, a mai nappal olyan helyre került, aminek következtében az első fizetésemből el is látogatok oda.


Van egy olyan ország, amely 8 időzónában és 2 kontinensen is fekszik. Népességét tekintve nem jár éppen az élen, nevét azonban mindenki ismeri - ha máshonnan nem is, akkor a történelem könyvek lapjairól biztosan. Anno a Vörösök országának hívták, hivatalos nevén Szovjetuniónak, ma pedig Oroszországnak. Moszkvától-Vlagyivosztokig, Murmanszktól-Szocsiig. Politikai helyzete miatt megosztja a világot, de akárkivel is találkoztam, eddig mindenki egyet értett abban, hogy az orosz himnusz ott van a legjobbak között; hogy a nyelv és a kultúra nagyon is szép; hogy az orosz vodkának nincs párja; hogy az orosz pasik igenis jól néznek ki. Ezen utóbbit én is megtapasztalom nap mint nap a most zajló Vívó Világbajnokságon. Tavaly Nyikolaj Martsenkonak köszönhetően kerültem kapcsolatba az oroszokkal, amit idén a VB-n folytattam, hiszen egy orosz bíró segédje és egy orosz versenyző legnagyobb szurkolója voltam, továbbá én voltam az egyetlen önkéntes, aki el tudta énekelni az orosz himnuszt (igaz, a szovjet szöveggel). Személyesen is szeretnék megismerkedni oroszokkal; ki szeretném próbálni a világhíres moszkvai metrót, a transzszibériai vasutat; szeretném látni a Vörös teret, a moszkvai katedrálisokat, a VDNH-t, az orosz tundrát! Sőt, ha megtanulok oroszul, még egy orosz pasit is szeretnék magamnak! Nagy részük annyira jól néz ki, hogy még azt is el tudnám nézni nekik, hogy folyamatosan vodkát isznak... :P

Még hogy az oroszok nem néznek ki jól...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése