8/25/2013

Bárcsak tudnám!

Amióta az ember van, két célt tűzött ki magának: meghódítani az eget és megfejteni az álmokat. Az előbbit a XX. század elején a Wright fivéreknek köszönhetően sikerült elérnie, de a másodikat még nem. Állítólag az ember minden éjjel álmodik, legfeljebb csak nem emlékszik rá, 'mikor felébred. Egyesek szerint jelentésük van a látomásoknak, mások szerint csak teljesen általános biológiai folyamat. Az éjszaka látott álom után eljutottam arra a szintre, hogy már nem is tudom, mit higyjek...

Charles Kelley
Általánosságban mindenfélét szoktunk álmodni: jót, rosszat, mennyeit, pokolit. Van, hogy sírva kelünk fel, de van, hogy bármit megadnánk, csak hogy folytatódhasson, és van, amit nem rendszeres időközönként újraálmodunk. Hogy mi váltja ki az álom milyenségét és egyáltalán a cselekményét, az éppen olyan rejtélyes, mint maga a jelenség. Azt azonban kezdem megfigyelni, hogy valóban lehet valami köze az agy mentéséhez: ha valamivel sokat vagy éppen jókor foglalkozom, akkor arról szoktam álmodni. Éjjel azonban más volt. Egy fűvel borított mezőn voltam két volt osztálytársammal, meg más, ismeretlen emberekkel. Éppen csoportfotózáshoz készülődtünk, amikor is hirtelen megjelent mellettem a Lady Antebellum együttes két frontembere (a háromból), és az egyikük (a fotó erejéig - talán) odanyomta az arcát az enyémhez. S hogy ez miért érdekes? Nos, LA a legkedvencebb country együttesem: minden dalukat ismerem és fújom kívülről, azt pedig életem legnagyobb hibájának tartom, hogy tavaly nem látogattam el a németországi koncertjükre. Az egyik énekes srác eszméletlen helyes (lásd jobbra), és nagyon tetszik, noha a kisujjam vastagabb nála - de legalább hangja van, és nem is akármilyen... Legnagyobb, és talán mondhatni: a legmerészebb álmaim között szerepel, hogy elmehessek az egyik koncertükre, készíthessek velük egy közös fotót és beszélgethessek velük pár mondatot. Ők képviselik a modern country zenében a number onet. Azon iszonyatosan kevés előadók közé tartoznak, akiknek dalait európai, sőt, magyar rádiók is játszák (a Just a Kiss c. dalról van szó; rajtuk kívül Európában csak Nickelback és Taylor Swift dalokat játszanak a country műfajban).

Mindezek ellenére nem értem még mindig az álmot. Már jó ideje nem hallgattam country zenét; talán ez volt az ok? Már jó ideje nem láttam, hogy kijött a legújabb albumuk; talán ez volt az ok? Ha nem, akkor mégis mi? Bárcsak tudnám!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése