8/29/2013

Filmes tabu, avagy tabu a film?

Valószínűleg sokan hálát adnak annak, aki feltalálta a filmet. Nehéz is lenne az életünk filmek nélkül, és mindenkinek van legalább egy, amit nagyon imád. Vagy azért, mert azonosulni tud vele, vagy azért, mert eszméletlen jóra sikeredett. Jómagam nem vagyok nagy filmes, bár amióta van netem, azóta elkezdtem kutatni és megnézni a világ által termelt meleg témájú filmeket. Mindeközben felfedeztem azt is, hogy a kisfilm egy egészen jó műfaj, ami nekem nagyon tetszik. Lényeg, hogy az elsők között kerestem rá a kínai filmekre, és láss csodát, van belőle nem is egy. Igen, léteznek meleg témájú kínai filmek; meg vannak koreai, japán, sőt, még vietnámiak is. S amilyen széles a kínálat, olyan széles maga a filmek megvalósítása is. Vannak köztük nyugati minőségiek, de vannak köztük egészen alap felszereléssel készültek is. Jómagam rühellem a nyugati, ún. hollywoodi filmeket; csak egy-kettő van, amit szeretek. Én inkább az amolyan art mozikban vetített, a nagyközönség által ismeretlen filmeket szeretem. Ezekben van egy olyan leírhatatlan, amit a nyugati filmekben az effektekkel és számítógépes technikával próbálnak pótolni, és sajnos nem is akárhogy'... Alább szeretnék ajánlani két meleg témájú filmet: egy kínait és egy vietnámit.

Egy metrón elejtett pénzére vajon elég-e ahhoz, hogy szerelem alakuljon ki? Nos, a film szerint igen. A Kína középső részén található Wuhanban (kedvenc városom :)) járunk, ahol egy egyszerű utazásból később véletlenek következnek. Őszinteség és realizmus mindenek felett. Noha a film eléggé kis költségvetésből készülhetett (utalnak erre a hangmérnöki munkák hiányosságai), ennek ellenére egészen élvezhető, különösen, a filmben található mandopop dal miatt.

Pár anyai szösszenet képes-e megváltoztatni a gyermek gondolkodását, érzéseit, világát? Noha ez a filmből nem derül ki, ennek ellenér ez a vietnámi filmek egyik remeke. Két úszó baráti kapcsolatán és az egyik anyjának történetén alapuló történet rendkívül tanulságos, és egy kicsit nehezen érthető, ennek ellenére érdemes megnézni.

Egyébként a fenti leírásból nem igen derül ki, miért választottam a bejegyzés címének azt, amit. Nos, az ázsiai kultúrában tabu téma a homoszexualitás, még ma is. Ennek oka nem ismert, bár szépen, lassan kezdenek rájönni, hogy ez a hozzáállás a modern korban nem állja meg a helyét. Ennek jele a fenti két kisfilm is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése