11/10/2013

Magyarország, szeretlek!

Egész egyszerűen tetszik az, amikor a külföldiek nemes egyszerűséggel lehülyézik a magyarokat. Teszik mindezt akkor, amikor ők Magyarországról áradoznak, mi pedig csak szidni tudjuk. S hogy őszinte legyek, a külföldieknek van igazuk. Kétségtelen tény, hogy napi létünket és ezáltal országunkat is szó szerint tönkre teszi a politika, a korrupció, a kapzsiság. Mindent lopnak az emberek, és ezzel együtt pusztítanak is, idevéve a kultúrát is. Nyaranta magyarok ezrei, ha nem tíz- vagy százezrei indulnak el külföldre nyaralni, mondván itthon nincs semmi olyan hely sem, ahová érdemes elmenni. Na, én az ilyen embereket hívom naivnak vagy hülyének; bár inkább az utóbbinak. Amikor még kicsi voltam, dédimmel nagyon sok olyan helyre jutottunk el, amelyek még a térképen is alig látszanak. Bejártam az országot Oslitól Téten át az ukrán-román-magyar hármashatárig, Máriakéméndtől egészen a Drégelypalánkig. Bármerre is mentünk, mindig egyetlen dologgal szembesültem: azzal, hogy egy eszméletlen gyönyörű országban vagyok. Természeti értékeink, kultúránk, nyelvünk egyedülálló, és valószínűleg nem hiába választ minket évente közel 11.000.000 (!) turista.

Önkéntelenül is mosolyra fakadok akkor, ha egy külföldi Magyarország szépségeit élteti, vagy csak egyszerűen jól érzi itt magát. Jó látni, hogy számtalan európai utazási portálon ott vagyunk a Topban; sőt, az InterRail-lel utazók több mint 2/3-a megfordul nálunk. Tavasszal bő egy hetet leszek szabadságon. Fogok venni egy 500+ vonatjegyet, amivel be fogom járni az országot Budapesttől a legkisebb faluig csak azért, hogy én is részese lehessek annak a gyönyörűségnek, amit Magyarországnak neveznek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése