1/13/2014

Szabadesés az életbe

Emlékszem, amikor sokadjára láttam a Brokeback Mountain-t, felötlött bennem a gondolat, hogy vajon képes lennék-e én is ugyanilyen vagy hasonló történet megírására? Kapva az ihleten el is kezdtem megírni, ám amikor a végére értem, észrevettem, hogy túl sok dolgot emeltem át az eredeti történetből, így töröltem az egészet. Azóta is próbálkozok kisregények írásával, kisebb-nagyobb sikerrel. Egyébként kevés film volt rám olyan mély hatással, mint a Brokeback. A filmnek köszönhetően ébredtem rá arra, hogy az én zenei stílusom a country; hogy Wyoming mennyire gyönyörű; hogy az ahhoz hasonló dolgok igenis megtörténhetnek a valóságban. Aztán 2013-ban a budapesti Pride egyik ajánlójában olvastam a csak német Brokebacknek emlegetett filmről, a Freier Fall-ról. A történet egy délnyugat német város rohamrendőrségén játszódik, ahol a frissen áthelyezett fiatal rendőr felforgatja a hely és az egyik kolléga életét. Sokan dicsérték a filmet, s miután sikerült megtalálnom a Pirate Bay megfelelő domain címét, rögtön le is töltöttem. Ami elsőre feltűnt, az az, hogy egy teljesen átlagos filmhez viszonyítva lényegesen kevesebb benne a szóbeli kommunikáció. A szereplőket nem sokat beszélnek, ám ha mégis, az egyértelmű és lényegretörő. Nincs sem elhúzva, sem pedig összekapva a történet. Őszinte és egyenes. Nincs benne semmilyen cenzúra, mindent (és mindenkit) úgy láthatunk, ahogyan az a való életben lenne. Maga a történet egyébként elgondolkodtatott. Vajon hogyan kellene időben (!) felismerni azt, hogy valójában mire is vágyunk? Mert sokszor előfordul az, hogy mire felismerjük a valódi szükséget, addigra már túl késő. Olyan jó lenne ezen változtatni, és nem mindig a két ló közé esni! Úgy érzem, ez a film megváltoztatott bennem valamit; csupán arra nem jövök rá, hogy mit...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése