4/12/2014

...to make you feel proud

Egyszer még régen a TV kapcsolagátsa vagy éppen a műsorújság böngészése közben - már nem tudom - felfedeztem egy számomra ismeretlen sorozatot. A sorozat egy pittsburghi baráti társaság mindennapjait mutatja be az akkori szemmel. Teljesen hétköznapi dolgokat dolgoz fel, mint például házasság, gyermekvállalás, bulik, drogok, stb.: 5 évadon és közel 100 részen át. Egyetlen pikantériája van csupán a sorozatnak: a szereplők melegek illetve leszbikusok. A Fiúk a klubból egy olyan páratlan sorozat, amely bejárta az egész világot, és mindenhol töretlen sikert aratott. Hogy miért? Talán pont az egyszerűsége, őszintesége és a szókimondósága miatt. Életem meghatározó élménye volt vele megismerkedni, hiszen gyökeresen változtatta meg a gondolkodásmódomat. Rengeteget tanultam belőle, amelyeket még mai napig is használok. Elmondhatatlanul sajnálom, hogy nem készült belőle 6. évad és magyar verzió...


Anno az MPeople együttes nagyon ismert volt. Számos daluk bejárta a világot, nálunk is igen sokan emlékezhetnek rá. Miután a banda felbomlott, az énekes szóló karrierbe kezdett. Heather Small egy életerős 30-40 körüli igazi nő, akinek a hangja egyszerűen elbűvölő - vagy legalábbis van benne valami, akárcsak a dalaiban. Azon kevesek közé tartozik, akiknek lemezeit megvettem, igaz, az övét még véletlenül sem volt egyszerű és olcsó, de megvan, és ez a lényeg. Manapság nem sokat lehet róla hallani. Legutóbb 2012-ben volt "aktív", amikor az ő egyik dalát (Proud) választották meg a brit olimpiai csapat hivatalos dalának.


Az első évad első részének kb közepén és az utolsó évad utolsó részének legvégén szól egy dal, aminek a refrénje a mondanivalója: What have you done today to make you feel proud? azaz mit tettél ma, hogy büszkének érezd magad? Maga a dal végig arról szól, hogy igenis lépjünk ki a hétköznapokból, és tegyünk meg olyanokat, amelyekre ha mások nem is, de mi büszkék lehetünk. Valamelyik nap munka közben hirtelen ez a dal szólalt meg a boltban. Lemerevedtem és nem hittem a fülemnek. Proud. Igenis legyünk büszkék arra, hogy kik vagyunk és mit érünk el! Igenis büszke vagyok arra, hogy meleg vagyok; hogy van egy teljesen egyéni stílusom; és mindarra, amiket eddig életem során elértem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése