6/14/2013

A szocializmus gyümölcse

A minap egy nagyobb könyvesboltban nézelődtem, amikor is HVG-könyvek feliratnál kötöttem ki. Szó szerint azonnal megakadt a szemem a Menekülés a 14-es táborból c. könyvön. A borítóján egy koreai fiatalember van, a hátoldalán pedig pár idézet a könyvből. Amikor megláttam, hogy Észak-Koreáról szól, rögtön beletettem a kosaramba. Hosszú idő óta ez volt a második olyan könyv, amit a legelső betűtől a legutolsóig kiolvastam. A történet egy Észak-koreai munkatáborban született, majd ott felnőtt, végül onnan megszökött férfiről szól. Meglepően részletes és leíró, szigorúan 18+. Mindenkinek NAGYON ajánlom!

Kim-Dzsongun és a Koreai Népi Demokratikus Köztársaság hadserege
Észak-Korea a világ legzártabb és -elítéltebb országa. Államformája hivatalosan népköztársaság, elméletben monarchia, gyakorlatban diktatúra. Az ország azzal vált híressé, hogy sárba tiporja az emberi jogokat, minden pénzét a hadseregre költi és nem törődik a népével. Rendszeresen háborúval fenyegeti Dél-Koreát és az USA-t. A külföldiek mozgása és beutazása erősen korlátozva van, a helyiek belső mozgása pedig szinte lehetetlen. Európai illetve nyugati szemmel radikális berendezkedésű országnak tűnik, de hogy valójában mi az igazság, azt csak az ott élők tudják. Immáron tehát Pyongyang is felkerült arra a térképre, ahová majdan el kell jutnom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése