1/30/2014

Január 30.

A papság gondolatában volt egy dolog, amit soha sem értettem: miért kell cölebsz életmódot élni? Persze az Egyháznak megvannak a maga válaszai, ám földi választ nem igen találtam. Eddig. A cölebsz életmód egyetlen és legnagyobb előnye a magány. Helyesbítve a kötelező magány, tehát esély sincs olyan dolog kialakulására, mint pl. szerelem és társai. Magamat mindig is amolyan magányos farkasnak tartottam, még annak ellenére is, hogy amióta tudom, mi az a szerelem, mindigis arra vágytam. Félreértés ne essék, nem azért akarok pap lenni, hogy elmeneküljek a szerelem elől; csupán papként egész egyszerűen nem lenne erőforrásom olyan dolgokra, mint a szerelem. Az Isten és a közösség minden időmet elvenné, amit igen erősen tudnék támogatni. Átkozom azt a napot, amikor megismertem a szerelmet. Áldom azt a napot, amikor Isten meghívott magához. Csupán az a probléma, hogy mindezeknek nem tudok eleget tenni. Most is a szerelem kísértésében élek, miközben a hétköznapok lehetetlenné teszik azt, hogy akárcsak egy lépést is tegyek a papság felé. Dolgozom naphosszat, a Katolikus Egyház nem fogad el, az Anglikánra pedig a munkám és egyéb ok miatt nincs se időm, se pénzem. Pedig ha összejönne... új életmód, új világ! Istenem, segíts benne!

Mindig is úgy tekintettem a halálra, mint a semmire. Elvégre az ember halálakor nem hal meg, hiszen a túlvilágon tovább él, csupán eltávozik egy olyan helyre, ahol anyagilag nem lehet velünk. Előbb-utóbb találkozni fogunk az elhunyttal, tehát a gyász eképpen értelmetlen. Ám mint mindannyiszor, az élet e téren is megváltoztatta a gondolkodásomat. Elhunyt fogadott anyám, Reményi Zsuzsa. A magyar kereskedelmi média világában igencsak ismert és elismert személyiség volt. Egykoron anyámként tekintettem rá, aztán a munkahely váltás miatt elkerültünk egymástól. Ennek ellenére mindazon gondolatokért és törődésért, amelyet nekem adott, fogadott anyámként tekintek rá. Anyu, nyugodj békében, Jézus Krisztus Szent Szívében! Istennek minden szentjei, könyörögjetek érette!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése