5/14/2013

Elvtársiasság

A II. világháború kétségtelenül óriási változásokat hozott a világban, amelyek nagy része még mind a napig is megvannak. Mégis, arra a bizonyos hat évre sokan tisztelettel és elismeréssel tekintenek. Pedig ez is csak egy volt a háborúk közül. Sok millió ember és épület veszett oda, számos ország vált a földdel egyenlővé, egyetlen eszme érdekében: eltörölni az én-t. Eltörölni egyes személyek szabadságát, hogy másoknak több juthasson. Minden háború erre megy ki, de mind értelmét veszti. A II. világháborúnak egyetlen pozitív végkimenetele volt: Hitler halott.

Amióta a józan eszemet tudom, mindig is baloldali eszméket vallottam. Számos irodalmi alkotást átnyálaztam és jó néhány idősebb embert kikérdeztem, aminek eredményeként arra jutottam, hogy a kommunizmus jó dolog. Nem az, ami anno nálunk volt (mert azt nem kommunizmusnak, hanem szocializmusnak hívják), hanem az, ami nálunk nem valósul(hatot)t meg. Munkát mindenkinek, az osztályok eltörlése, az egyén szabadsága, az egypártrendszer kiépítése. S ha muszáj, mindezeket akár életek árán is megszerezni. Milliószor jobb eszme, mint a demokrácia vagy a köztársaság. Nézzük csak meg az útibeszámolókat! Az átlag orosz embernek nem hogy semmi baja nincs a rendszerrel, hanem még szereti is, hiszen munkát, kenyeret és védelmet ad. Ha 120 millió ember eme eszmében boldogan él, akkor miért nem tesz így a többi 6,88 milliárd ember is?

A minap megszereztem az egyik leghíresebb világháborút rekonstruáló játékot, a Call of Duty 2-t. Az első kampányban szabályosan élveztem, ahogyan orosz katonaként irthatom a nácikat a kommunizmus nevében. Mindenhol ott lógott a sarló-kalapács és a vörös csillag, miközben a nácik az orosz ólomzápor alatt haltak meg. Közben persze egy-két kommunista indulót is beraktam, maximalizálva az élvezetet. Őszintén megvallva, ritkán éreztem magam olyan jól, mint akkor. Ezt megerősítendő, rátaláltam egy fiatalokból álló kommunista mozgalomra az interneten, így be is adtam a csatlakozási kérelmet. Talán belátja a világ, hogy a sarló-kalapács-vörös csillag trió milliószor jobb, mint holmi demokrácia, köztársaság vagy a fasizmus-nacionalizmus-nácizmus hármasa (alias nagy magyarnak lenni).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése