3/01/2012

Vélemény? Kössz, nem!

Mint azt állandóan hajtogatom, Isten egy valamit rontott el a teremtéskor: azt, hogy az embert társas lénynek teremtette. Emiatt kénytelenek vagyunk társaságban, közösségben élni. Emberekkel beszélgetünk, kommunikálunk, mindennapunkat velük éljük. S mint ember, képesek vagyunk egy olyan cselekvésre, ami valóban emberré tesz minket: ez pedig a kommunikáció. Nem, ez nem egy újabb komm-pszichós bejegyzés lesz, nyugi! Szóval, kommunikácó. Amikor az ember a másikkal kommunikál és odafigyel a másikra, a beszélgetés közben a hallottak átfutnak az ember agyán, és elgondolkodik rajtuk. Pillanatok alatt eldönti, van-e bármiféle valóságalapja annak, amit másik mondott; miért mondta, stb. - ezek dőlnek a tudatalattinkban. De vajon tényleg számít-e, hogy mit mond a másik?

Jómagam szerencsésnek mondhatom, hiszen én olyan ember vagyok, aki sz*rik a másik véleményére. Az én életem, és úgy élem illetve úgy cseszem el, ahogyan én szeretném. Mint azt egy korábbi bejegyzésemben megírtam, soha és senkiért nem fogok megváltozni, mert ez vagyok én. Of course érdekel, hogy ki-mit mond, de csak az érdeklődés szintjén. Sajnos azonban a legtöbb ember a másiktól függ. Ők azok, akik nem a saját életüket élik, hanem azt, amilyennek szeretnék, hogy a barátaik, ismerőseik lássák. Elfojtják önmagukat, mert félnek vagy tudják, hogy ha megmutatnák, akkor valamennyi ismerősüket elvesztenék. Nos, az ilyeneket mindennek nevezem, csak embernek nem, mert az embernek van egy tulajdonsága, ami nekik nincs: az egyéniség. Lesz*rni a másik véleményét nehéz, de nem lehetetlen. Való igaz, hogy az első körben elveszítjük ismerőseink részét, de fogjuk fel úgy a helyzetet, hogy ők fennakadtak a szitán. Csak az igazi barátok maradnak barátok, még ilyenkor is. Később pedig nem fogsz bánkódni az elvesztésük miatt, hiszen a tudat, hogy végre önmagad lehettél, boldogsággal fog eltölteni. Ezért mondom azt, hogy sz*rd le a másik véleményét! Hallgasd meg, mint érdeklődés, és talán fogadj is meg belőle egy-két dolgot, de légy önmagad! Ne engedd, hogy olyan legyél, mint aminek a többiek lát(tat)ni akarnak! Egyéniség vagy, és ezt mutasd meg!

"Ha kiközösítenék azért, aki vagy, boldogítson az a tudat, hogy az vagy, aki vagy!" /by me/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése