5/14/2014

Dalértékelő 2014

Lezajlott az idei Euróvíziós Dalfesztivál, így eljött az ideje az értékelésnek.

Enyhén szólva is meglepődtem a dobogó mindhárom fokán lévő versenyzőn. Személy szerint (és a legtöbb fogadóiroda szerint) azt mondtam volna, hogy Sanna Nielsen nyer, és jövőre ismét Svédország lesz a hosting. Övé ugyanis a legenergikusabb dal az egész mezőnyben, ráadásul egyszerű és átható is. Nem értem tehát a harmadik helyezést. Mintahogyan a hollandok másik helyét sem. Örömmel konstatálom, hogy egy teljesen új zenei műfaj (country) is teret kapott, aminek én nagy rajongója vagyok, de ez így... nem tudom hogy jött össze. Akárcsak az első hely. Tény, hogy Conchita dala energikus és nem is könnyű, de ilyennel nyerni még számomra is érdekes. Mindazonáltal örülök annak, hogy ő nyert, mert így legalább megmutatta Európa, hogy az elfogadás, és a nem-külsőségek irányába tart, tehát egy dal még lehet jó attól függetlenül is, hogy ki énekli. A magyar és a keleti reakciókra inkább nem térnék ki, mert nem kívánok a magyar jobboldal szintjére lesüllyedni...

A verseny után Oroszország és Törökország bejelentette, hogy a jövőben nem kívánnak résztvenni. Na, nem mintha a törökök eddig is túl aktívak lettek volna, az oroszokat viszont sajnálom. Állítólag az ikreket az előadásuk után kifütyülték, noha én ezt az élő közvetítésen nem hallottam. Jó lenne, ha eljutna végre az emberek tudatáig (már amelyiknek van), hogy ez egy zenei vetélkedő, nem pedig politikai vagy diplomáciai. A daluk jó volt, noha gyenge, ám csak azért, mert oroszok, bunkóság volt őket kifütyülni.

Jövőre tehát találkozunk Bécsben, és talán sikerül majd végre egy olyan épkézláb előadót kerítenünk, amivel végre Budapesten is lehet Dalfesztivál!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése